niedziela, 22 stycznia 2012

Okiem gracza - Hype [2]

Siemanko ! Dzisiaj napiszę coś o "hypie" czyli szumie jaki powstaje po wypuszczeniu nowych gier na rynek.
Gdzie szukać przykładów? Są wszędzie. Moim zdaniem dużą rolę grają tutaj firmy daną grę produkujące. O "Diablo III" nikt by nie mówił, gdyby ich producentem nie był "Blizzard". Ludzie dostają białej gorączki gdy zobaczą, że gra już jest na rynku. I w tym momencie zaczyna się szum. Tytuł gry jest wszędzie. Zagrajmerzy bez zapoznania się z grą ruszają do boju. Następnym etapem jest wyścig. Kto więcej nagra, kto więcej powie, kto więcej napisze. Później gra stopniowo wygasa wśród internautów, ale proces ten również nie jest krótki. Następnie producenci próbują podtrzymać grę na rynku wypuszczając przeróżne "DLC". Jak jest z "Minecraft`em" ? To zupełnie inna sytuacja. Nad tą grą wisi nieśmiertelny "hype" . Jesteśmy zachęcani częstymi update`ami, dodawaniem nowych elementów do gry. Jaki jest tego cel? Właśnie wywołanie szumu wokół tej gry. "Mojang" chce, aby o tej grze mówiono. Przez co sprzedaż idzie drastycznie do góry.
Sprzedaż Minecrafta w ciągu ostatnich 24h : 50741 osób się zarejestrowało, i 11519 kupiło grę = 172 209 Euro. Możemy wywnioskować, że "Mojang" zarabia ponad 5 mln euro miesięcznie dzięki "hypowi".
                                                                                                           źródło informacji o sprzedaży Minecrafta: MPC Forum

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz